سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جایگاه هوش تجاری در شهرداری الکترونیک

?

 

 

 

[caption id="attachment_7425" align="aligncenter" width="297"]جایگاه هوش تجاری در شهرداری الکترونیک?     جایگاه هوش تجاری در شهرداری الکترونیک[/caption]

جایگاه هوش تجاری در شهرداری الکترونیک

 

چکیده:

این مقاله بهره­گیری از راهکار هوش تجاری در شهرداری الکترونیک را مورد بررسی قرار می­دهد. استفاده از فن‌آوری‌های روز برای مدیریت استراتژیک بر شهرداری الکترونیک همچون داشبوردهای مدیریتی ، کارت‌های امتیاز متوازن، داده کاوی، انباره داده‌ها، مدیریت دانش و تلفیق آنها با سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی راهکاری است که درخدمت مدیران و سیاستگذاران شهرداری الکترونیک به‌منظور نیل به اهداف شهرداری قرارمی­گیرد که با پیاده سازی آن بخش مدیریت و سیاستگذاری شهرداری الکترونیک دچار تحولی بنیادین خواهد شد.

این مقاله همچنین به بررسی جایگاه کنونی هوش تجاری، نحوه بکارگیری فن‌آوری‌های فوق­الذکر، نحوه شناسایی و بکارگیری شاخص‌های کلیدی عملکرد در شهرداری و چگونگی بهره­گیری از آنها در این راهکار، مزایای بهره­گیری از هوش تجاری، نقشه راه برای پیاده­سازی راهکار، چالش‌های موجود در پیاده­سازی  و نهایتاً دستاوردهای ناشی از عملیاتی­سازی آن خواهد پرداخت.

کلمات کلیدی : هوش تجاری، شهرداری الکترونیک، داشبورد، کارت امتیاز، داده کاوی، شاخص های کلیدی عملکرد، مدیریت استراتژیک، انباره داده‌های تحلیلی، مدیریت دانش، سیستم‌های اطلاعاتی.

 

 

جایگاه هوش تجاری در شهرداری الکترونیک

 

 

1  مقدمه

امروزه با رشد فناوری اطلاعات در شهرداری‌ها، حرکت به سوی داشتن زیرساخت­های توانمند فن­آوری اطلاعات از جمله سیستم‌های اطلاعاتی از چالش­های استراتژیک شهرداری‌ها می‌باشد، به شکلی که شاهد آن هستیم در طی دوره­های مختلف مدیران با پیاده­سازی سیستم‌های اطلاعاتی مختلف در شهرداری سعی در کسب آگاهی مناسب در خصوص عملیات موجود در سیستم خود می‌نمایند.

 سیر تحول سیستم‌های اطلاعاتی در شهرداری،  با تولد سیستم‌های درآمد، نوسازی، حسابداری، حقوق و دستمزد در دهه هفتاد در کشور شکل گرفت و با ظهور سیستم‌های یکپارچه شهرسازی و مالی اداری به اوج خود رسید  و تا شکل­گیری سیستم‌های هوش تجاری در دوره کنونی پیش رفته به شکلی که امروزه کمتر شهرداری­ای را فارغ از ابتدایی­ترین سیستم اطلاعاتی می بینیم. ولی مهمترین ویژگی که دوره کنونی دارد تمایل مدیران و سیاستگذاران شهرداری‌ها به کنترل و هدایت صحیح فرآیندهای سیستم خود به صورت لحظه به لحظه و تولد  نرم­افزارها و سخت­افزار های مناسب این کار می‌باشد]1[،[7].

درحالی که سیستم‌های عملیاتی همچون درآمد، نوسازی، حسابداری و.. عوامل حیاتی برای شهرداری هستند متاسفانه هنگامی که این سیستم‌ها، علیرغم اینکه تراکنش‌ها و تعاملات داده‌ها را  در پیشخوان‌های شهرداری بخوبی اجرا می‌نمایند، در برابر گزارش­گیری، تحلیل و دسترسی به داده‌ها با مشکلات عدیده­ای مواجه می‌شوند، که عمده این مشکلات  ناشی از عدم بکارگیری تکنولوژی مناسب در این زمینه می‌باشد. شکل (1) پنج نسل مختلف از فن‌آوری‌های سیستم‌های اطلاعاتی را نشان می‌دهد که راهگشای بسیاری از مشکلات فعلی در سیستم‌های اطلاعاتی شهرداری‌ها است]1[،[7].

 

 

جایگاه هوش تجاری در شهرداری الکترونیک

 

 

?

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

سلام مجدد خدمت شما سروران | سایت بیست میشم همیشه در کنار شما بوده و هست و از شما تقاضامندیم در صورت داشتن سوال و راهنمایی با ما در ارتباط باشید. ( واتس آپ : 09111482708 )

 

 

 

لینک دانلود

 

 

?