سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جزوه قرابت معنایی کنکور

موضوع جزوه: قرابت معنایی
مولف: استاد عبدالمحمدی
نوع نظام: جدید

نوع فایل : پی دی اف pdf

 

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 0.97 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانش آموزان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

1دانلود جزوه قرابت معنایی کنکور

 

چگونه تست های قرابت معنایی را حل کنیم؟

1دانلود جزوه قرابت معنایی کنکور بیان میدارد یکی از مشکلاتی که این روزه دانش آموران با آن رو به رو هستن تست زدن قرابت معنایی است. سوالات درس ادبیات در 4 دسته‌ی کلی قرار می‌گیره:

  • تاریخ ادبیات
  • معنای کلمات و املا
  • قرابت معنایی
  • آرایه‌های ادبی

یعنی پاسخ به سوالات این مبحث نیاز به تسلط کافی بر همه‌ی موضوعات ادبی مثل معنی واژه، املای واژه، آرایه‌های ادبی، ساختار دستوری و…داره.

با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان این سوال رو دارن که “چگونه تست های قرابت معنایی را بزنیم” تصمیم داریم تا در این مقاله به جزئیات این درس و آموزش قرابت معنایی بپردازیم. همچنین با خواندن این مقاله، سرعت شما در تست زنی قرابت معنایی کنکور بالا میره.

 

 

1دانلود جزوه قرابت معنایی کنکور

 

 

بیشترین بخش سوالات ادبیات کنکور 1400

اولین درس دفترچه عمومی کنکور سراسری 1400 رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به درس ادبیات اختصاص داره، حدود 18 دقیقه هم زمان، برای پاسخگویی به درس ادبیات در کنکور سراسری در نظر گرفته شده.

درسته، داوطلبانی که تصمیم به شرکت در کنکور سراسری 1400 رو دارن، با شناخت کامل هر درس و ماهیت اون، بهتر و راحت‌تر می‌تونن با اون درس ارتباط برقرار کنن.

بیش‌ترین بخش سوالات ادبیات کنکور 1400 را قرابت‌های معنایی ادبیات (مفاهیم شعرها و عبارات ادبی) به خود اختصاص می‌دهد. به گونه‌ای که از 25 سؤال زبان و ادبیات فارسی به طور میانگین 9 سوال از قرابت معنایی ادبیات طرح می‌شود؛ چیزی حدود 36 درصد.پ

با دونستن میانگین بارم‌ها از هر درس، بهتر می‌دونیم چی بخونیم و به نتیجه بهتری برسیم. مثلا ما وقتی بدونیم قرابت معنایی کنکور، بارم زیادی داره، بیشتر وقت خود را به خوندن این مبحث می‌ذاریم؛ گاهی، مفاهیم شعرها و عبارات ادبی، زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیره ولی وقتی متوجه بشیم که بارم زیادی داره مطمئنا وقت بیشتری براش می‌ذاریم.

 

 

 

1دانلود جزوه قرابت معنایی کنکور

 

 

 

مباحث به چند دسته تقسیم می‌شود :

این درس شامل مباحث گوناگونی هست که در پنج دسته مهم تقسیم بندی شده:

 

1- مفاهیم مرتبط با مقوله عشق

2- مفاهیم مرتبط با مقوله اخلاق

3- مفاهیم مرتبط با مقوله عرفان

4-مفاهیم مرتبط با مقوله خداوند

5- مفاهیم مرتبط با مقوله سخن گفتن و ارتباط با مردم

6- مفاهیم کلی

 

 

1دانلود جزوه قرابت معنایی کنکور

 

 

 

روش یادگیری قرابت معنایی ادبیات

حواستون به این باشه که قرابت‌ معنایی ادبیات حفظ‌ کردنی نیستن، بلکه برای تسلط روی مفاهیم شعرها و عبارات ادبی، باید متن‌ها و ابیات را به خوبی درک کنید.

شما باید پیام شعر را درک کرده باشید و به خوبی بتونید اونو توضیح بدید؛ نه اینکه یه متن را فقط حفظ کنید.

از این جهت یادگیری مفاهیم بیت‌ها مهمه چون سر جلسه کنکور ممکنه ابیاتی بیاد با مفاهیم مشابه ابیات کتاب، که اگه شما معنای ابیات کتاب را به خوبی درک کرده باشید به خوبی از پس پاسخ به سوالات بر میاین.

مثلا: یک روش کاربردی و عالی، استفاده از کلید واژه‌های گوناگون متناسب با هر یک از مفاهیمه. به عنوان مثال برای مفهوم تقابل عقل و عشق، کلید واژه‌های مست و هوشیار، عاقل و فرزانه و پخته و خام بسیار در ابیات گوناگون استفاده می‌شن و همگی اشاره به مفهوم تقابل عقل و عشق دارن. شما باید توجه کنید مفاهیم کلمات را به خوبی دریابید تا بتونید مفهوم هر بیتی را جلوی شما گذاشتند درک کنید.

 

 

 

 

منابع مورد نیاز جهت پاسخ‌گویی به سوالات قرابت معنایی ادبیات

برای دانستن مفاهیم شعرها و عبارات ادبی، لازم نیست سراغ منبع خاصی برید یا مثلا معنای ابیات تست‌های سال‌های قبل را بدونید، بلکه شما مفهوم ابیات و کلمات کتاب را که درک کنید، هر تست دیگه‌ای که به شما بدن را چون مفاهیم کلی را درک کردید می‌تونید جواب بدید. فقط به چند نکته توجه کنید که در زیر اشاره می‌کنیم.

 

 

 

 

لینک دانلود